A stressz okozója Te magad vagy!

Manapság rengeteget hallani a stresszről és arról, hogy, milyen bogyókkal, módszerekkel kezelhetjük ezt.

De most kapaszkodj meg! Olyan , hogy stressz, nem létezik. Egyszerűen azzal, hogy  annyit beszélünk és hallunk róla, pont azzal teremtjük.

Az univerzum nem teremtett olyat, hogy stressz és szorongás. Nem tudod megfogni  a stresszt, nem érintheted, nem láthatod.

Egyszerűen a te gondolataid teremtik ezt a “tévhitet”, Te vagy a stressz okozója. Nem az Univerzum teremtette, csak és kizárólag az emberek azok, akik a stresszel teli gondolkodásmódot választották.

Amikor a gondolkodásmódod stresszes, reakciókat idézel elő testedben, mely jeleket, üzeneteket küld neked vissza: mint például, émelygés, szapora pulzus, fejfájás, gyomoridegesség, (gyomorfekély) A stressz egyszerűen a testünkben kialakult biokémiai folyamat eredménye. Ezt a folyamatot pedig a gondolkodásoddal idézed elő.

Alapból lehetőséged van, megteremteni azt a nyugodt, örömteli életet, amelyre vágysz. Hiszen arra születtünk, hogy boldogok, örömteliek és békések legyünk. Teljesen  idegen tőlünk, hogy stresszesek szorongók, kétségbeesettek  vagyunk.

A stressz és a szorongás a Te választásod az események feldolgozására, nem pedig a külvilágban létező valami.

Ez a mondat, sokaknak nem fog tetszeni, mert fájdalmas lehet felismerni, hogy mi magunk vagyunk felelősek a minket ért stresszért…Illetve nem is annyira a minket érő körülményekért, hanem arra adott válaszunkért.

De pont ez a gyógypirula a stresszre! Ráadásul negatív mellékhatásoktól mentes gyógyszer!

Úgy tudod legyőzni a stresszt, ha tudatosan figyeled, hogy olyan gondolatokat válassz, amelyek stresszmentesek.  Kövesd figyelemmel, adott gondolataidat oly módon, hogy az adott pillanatban nyomban ellenőrzöd érzelmi állapotodat. Ez nehéz munka, de megéri. Először valószínűleg bele fogsz még csúszni sokszor a stresszes gondolatokba, majd a stressz érzésébe, de valahányszor megfigyeled a körülményeket, lehetőségedben áll választani: Maradjak a stresszes gondolatnál, vagy, olyat válasszak inkább, ami lehetetlenné teszi a szorongást?

Bizony még egy katasztrófa esetén is lehetőséged van, megválasztani, hogy hogyan akarod érezni magad a bőrödben. Ne érts félre, ez nem azt jelenti, hogy gonosz, vagy kegyetlen, kemény szívű, közönyös,  érzéketlen lennél. Rá kell ébredned, hogy a körülményekre , a történésekre adott reakciód, a rossz közérzeted nem oldja meg a helyzetet, csupán egy valamit tesz: stresszt, szorongást, depressziót, kétségbeesést okoz. Végső soron pedig betegséget, akár halálos kimenetelű dolgokat.

De a választás a tied! Egy-egy ilyen kritikus pillanatban kérdezd meg magadtól,milyen gondolat idézne elő jobb közérzetet számodra?

Sajnos olyan világban élünk, ami terjeszti és hirdeti az okokat a szorongásra. Elég, ha csak bekapcsolsz egy hiradót. Azt tanítják, hogy a jó közérzet nem tisztességes, egy olyan világban, ahol ennyi szenvedés létezik. Hogy egy rossz gazdasági helyzetben, egy a világ másik pontján lévő katasztrófa esetén, vagy háború és halál közelében helytelen dolog , ha jól érzed magad.

Ha ezekre a hangokra hallgatsz, akkor ezeknek adsz energiát, ezeket növeled csak, és persze, hogy még több szorongást élsz át.

Az univerzum törvényei szerint, ha ezeket nézed, hallgatod, beszéled, gondolod , és érzed, akkor csak még többet kapsz ebből.

A Gondolataid okozzák a stresszt, nem a világ.

Válts gondolatot!

Bármely pillanatban megváltoztathatod a stresszes gondolatokat és kizárhatod a szorongást az elkövetkezendő pár percre, vagy órára, akár napra is.

Csak tudatos döntést kell hoznod, elterelned figyelmedet az aggodalomról.

Ha az adott pillanatban nem a stresszes gondolat kizárása mellett döntesz, lemondasz képességedről a vágyaid  megvalósítására.

Hozz tudatos döntést egy olyan gondolat kiválasztásáról, amely pozitív érzéseket vált ki belőled. Kizárólag arra alapozva válaszd ki a gondolatot, hogy milyen érzést vált ki belőled, ne pedig annak alapján, hogy milyen népszerű, vagy mennyire reklámozzák.

Minden helyzetben képes vagy olyan gondolatokat találni, amelyek ha csak átmenetileg is, de javít a közérzeteden.

Pl.

  1. egy szeretett személyre gondolj
  2. egy kellemes nyaralás pillanatára
  3. egy kedves dícséretre, amit nemrég kaptál
  4. gyönyörű tájra